» Webkomiksy » Punkt widzenia

Punkt widzenia


wersja do druku

Punkt widzenia
Rafał Szłapa - scenariusz i rysunki

Urodzony w 1976 w Bielsku-Białej, Absolwent tamtejszego Liceum Sztuk Plastycznych a następnie wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Autor fanzinu Lekarstwo. Publikował komiksy i ilustracje m.in. w Arenie Komiks, Nowej Fantastyce, Przekroju, Gazecie Wyborczej, Bluszczu.

W 2006 ukazała sie antologia jego komiksów pt. Pozdrowienia z Interstrefy, w tym samym roku opublikował swoja pracę w amerykańskiej antologii Hope. W roku 2010 wydał własnym nakładem pierwszy album z serii Bler.

Źródło: Gildia Komiksu



21. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi
II wyróżnienie






Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Bler #7: Nieistnienie
Oni nie zapomną
- recenzja
Bler #6: Psie imperium
Pieski żywot bohatera
- recenzja
Bler #5: Człowiek ze światła
Człowiek z idei
- recenzja
Polscy superbohaterowie cz. 1
Polacy też swoich Avengers też mają
Relax #35
Nierówno, ale do przodu
- recenzja
Paneuropa #3: Paneuropa vs. Covid-19
Pokonać wirusa
- recenzja

Komentarze


Jaszek
   
Ocena:
0
Troszkę szkoda, ze cały Bler nie był narysowany w ten sposób.
25-05-2011 16:41
Kuba Jankowski
   
Ocena:
+2
Git rysunek, bardzo ładny. Zupełnie nie załapałem za co ten komiks dostał wyróżnienie.
25-05-2011 17:26
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Obrazki o niczym.
25-05-2011 17:33
Umbra
   
Ocena:
+1
Ja podłączam się pod komentarz Kuby.
25-05-2011 17:38
beacon
   
Ocena:
0
Jako pisałem w swojej recenzji, "o wiele bardziej interesujący styl prezentuje Rafał Szłapa w osadzonych w uniwersum Blera szortach publikowanych na jego blogu. W porównaniu z nimi, rysunki z albumu wydają się nazbyt uproszczone i pozbawione charakteru".

A komiks sprawia wrażenie, że jest o niczym, bo osadzony jest w kontekście albumowej historii. Co oczywiście nie zmienia faktu, że Bler jako taki nie jest genialną fabułą.
25-05-2011 17:57
Kuba Jankowski
   
Ocena:
0
A, to o to chodzi. Nie zmienia to dla mnie faktu podstawowego: nie rozumiem tego wyróżnienia. W tym fragmencie nie ma nic specjalnego, to już stwierdziliśmy, a przecież te formy krótkie konkursowe, nie mogą wymagać od czytelnika wiedzy "spoza". Hmm.
25-05-2011 18:35
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Może chodziło o reklamę.
25-05-2011 18:43
Repek
   
Ocena:
0
@Aureus
Weź, nie gadaj bzdur. :) To pewnie Oskar Ed też z tego powodu wygrał, prawda?

@Kuba
Komiks może i prosty, ale IMO całkiem OK. Bez napinki i często typowego na MFKiG silenia się na wywalające z butów zakończenie. Sprawna narracja, fajne przejścia. No i jak dla mnie to Rafał Szłapa jednak swoim rysunkiem wyróżnia się na tle wielu uczestników konkursu.

Zgadzam się zresztą z beaconem, że tutaj wyszło to lepiej niż w albumie.

Pozdr
25-05-2011 18:50
Kuba Jankowski
   
Ocena:
0
Luz, ja bym wyróżnił inny kmx, a moja reakcja-zdziwienie wyróżnieniem wynika z przyzwyczajenia do typowych emefkowych produkcji.
25-05-2011 18:53
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie miałem na myśli, że to jurorzy chcieli zrobić reklamę, tylko autor.
25-05-2011 19:11
Repek
   
Ocena:
0
@Aureus
Ok, zwracam zatem honor, przepraszam.

Może i tak. Choć pewnie robiąc serię tak długo, nazbierało się "kawałków". Może też pojawi się to w kolejnej części?

Pozdrawiam
25-05-2011 19:28
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
To ja przepraszam - wyraziłem się niejasno i Twoja interpretacja była uzasadniona.
25-05-2011 19:29
Siman
   
Ocena:
0
Rysunki świetne. Czuć, że rysownik z solidnym wykształceniem plastycznym (a to, niestety, nie zawsze jest takie oczywiste, jak się porównuje jakość wizualną komiksu do przypisów o twórcy). Historia nijaka, aż szkoda.
25-05-2011 21:42
Jaszek
   
Ocena:
0
Historyjka broni się w kontekście albumu o Blerze. Dla mnie wyróżnienie dla tego komiksu jest poniekąd spełnieniem jednego z moich postulatów konkursowych:
"- Po drugie, postuluję zwiększyć ilość plansz w komiksie wysyłanym na konkurs. Krótka forma to brnięcie w ślepy zaułek. 19 edycji konkursu chyba pokazało już, że najbardziej zapadły w pamięć shorty będące fragmentami dłuższej całości lub częścią cyklu (Mikropolis, Jeż Jerzy, komiksy Marka Turka). Przywoływany jako środowiskowy żart i przykład tego co było najgorsze w dziełach ery komiksowej smuty jest od wielu lat jedynie "On, ona i obraz".
Myślę, że zwiększenie objętości prac konkursowych do 15-16 plansz pozwoli wziąć pod uwagę realizowane projekty albumowe. Przykład "Pantofla panny Hofmokl"czyli albumu, który przed premierą mógł się pochwalić branżowym wyróżnieniem utwierdza mnie w przekonaniu, że coś jest na rzeczy".

Ale osobiście przychylam komcia redaktorowi Kubie. Z tym, że nie ma co powtarzać pod każdym komiksem że sam bym wybrał coś innego.
25-05-2011 22:00
~furiat

Użytkownik niezarejestrowany
Ocena:
0
Nie wiem co to Bler i za co wyróżnienie komisksy powinny dostawać, ale oceniajac tylko i wyłącznie ten fragment podobają mi się rysunki oraz ta niepewność na końcu: czy to się jednak wydarzyło czy może nie.
26-05-2011 22:02
beacon
   
Ocena:
0
@Jaszek

Z całymi komiksami na MFK może być taki problem, że media umieszczają całe prace konkursowe na swoich stronach jakiś czas po festiwalu. No i tak umieszczałyby cały album? To na nic. A z drugiej strony bez promocji serwisowej konkurs mógłby stracić sporo rozpoznawalności.
27-05-2011 16:24
Repek
   
Ocena:
0
@beacon
Myślę, że i bez rozpoznawalność ma, bo miał i przed tym, jak serwisy zaczęły puszczać te prace. Chociaż, kiedyś puszczała je chyba tylko Gildia - nie wiem, czy poszerzenie prezentacji na pozostałe większe serwisy miało duże znaczenie.

Istotniejszy wydaje mi się ten argument z objętością. Ale bardziej w kontekście faktu, że to zajmie znacznie więcej czasu. I przełoży się na mniejszą ilość prac. Nie sądzę, by MFKiG mogło sobie pozwolić na podniesienie jakości [pytanie czy na pewno?] kosztem ilości.

IMO na takie dłuższe prace konkurs też jest, tylko musi się wypromować: Ligatura.

Pozdrawiam!
27-05-2011 17:06

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.