Dzień gniewu. Afrykańskie przygody Giuseppe Bergmana
Dodał: Maciej 'Repek' ReputakowskiMają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 3
Obecnie czytają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie czytam
Mają w kolekcji: 3
Obecnie czytają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie czytam
Scenariusz: Milo Manara
Rysunki: Milo Manara
Wydawca: Egmont Polska
Data wydania: maj 2009
Tłumaczenie: Maria Mosiewicz
Liczba stron: 168
Format: A4
Oprawa: twarda, kolorowa
Papier: kredowy
Druk: kolorowy
Cena: 75 zł
Kolekcja Mistrzowie komiksu.
Drugi tom przygód Giuseppe Bergmana. Bohater jest zwykłym człowiekiem, który wkracza na plan przygotowywanego z niespotykanym rozmachem reality show. Tym razem miejscem akcji jest Afryka – od suchych pustyń po wilgotne dżungle. Bergman spotyka interesownych Arabów, europejskich łowców - chciwych myśliwskich trofeów, podstępnych Pigmejów, ekscytującą potomkinię szalonego alchemika, łasych na kobiece wdzięki Masajów. Giuseppe ma do wykonania pewną misję, ale – zgodnie z regułami scenariusza filmowanej na żywo historii – sam nie wie jaką. Nie wie tego także seksowna garderobiana Lou-Lou, która wraz z Bergmanem nieoczekiwanie zostaje główną aktorką widowiska. Od organizatorów przedsięwzięcia bohaterowie dostają tylko jedną wskazówkę – mają dostarczyć konkretnej osobie teczkę z planami elektrowni zasilanej energią słoneczną, które mają zrewolucjonizować ziemski przemysł energetyczny.
Oto początek pełnej absurdalnych przygód podróży głównych bohaterów. Jak zwykle w komiksach Manary opowieść przygodowa jest jedynie pretekstem do zabawy z czytelnikiem, obejmującej nawiązania do historii czy literatury, żarty z różnych systemów politycznych, demaskowanie zakłamania społeczeństwa. Manara śmieje się, z kogo tylko może, a najbardziej z nas, widzów programów telewizyjnych, namiętnie obserwujących przedstawienia typu Big Brother.
W cały album autor wplata surrealistyczny wątek, w którym obrazuje związek stylu rysowania z reakcją odbiorcy. Dzięki temu widzimy, jak twórcy reality shows, używając psychotechniki, manipulują nastrojami widzów telewizyjnych…
Źródło: Egmont Polska